logo obrazek Narodowy Fundusz Zdrowia - Mazowiecki Oddział Wojewódzki

  • A
  • A+
  • A++

Dla świadczeniodawcy

Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.

Drukuj

Aneksowanie

Komunikat dla świadczeniodawców w sprawie aneksowania umów ZPO na 2014 r. w rodzaju zaopatrzenie w wyroby medyczne

09-01-2014

Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje świadczeniodawców, którzy podpisali aneks do umowy dotyczący przedłużenia okresu obowiązywania umowy do 31 grudnia 2014 r., o konieczności przygotowania za pośrednictwem portalu SZOI wniosku o zmianę zestawu produktów handlowych do umowy na rok 2014.

W celu sprawnego przygotowania wniosku proponujemy wykonanie następujących czynności:

  1. Wczytanie do systemu SZOI nowej listy produktów handlowych utworzonej wg zasad określonychw:
  1. Skopiowanie w SZOI Zestawu produktów handlowych wg stanu na dzień 31 grudnia 2013 roku, odpowiednio dla danego zakresu świadczeń (podczas kopiowania należy nadać nową nazwę dla Zestawu oraz wpisać rok 2014 , w skopiowanym Zestawie zaznaczone już będą wszystkie produkty handlowe aktywne w grudniu 2013 roku ).
  2. Dodanie do skopiowanego Zestawu ze „starymi” kodami wszystkich produktów handlowych z wczytanej uprzednio (pkt 1) listy produktów handlowych; odpowiednio dla każdego zakresu świadczeń.
  3. Tak przygotowany Zestaw należy zatwierdzić!
  4. Wykonanie w SZOI wniosku o aneks do umowy w zakresie asortymentu ZPO (menu: umowy > lista umów > kolumna: Operacje > wnioski, odpowiednio dla każdej pozycji umowy.
  5. Należy, zaznaczając wszystkie miejsca udzielania świadczeń dodać zatwierdzony Zestaw (pkt 4).


Aby utworzyć nowy zestaw produktów handlowych należy wykonać następujące czynności:

  1. W każdym kodzie (dotyczy kodów „nowych” i „starych”) musi być 1 (jeden) produkt handlowy w cenie limitu określonego w rozporządzeniach MZ. Przepis ten nie dotyczy produktów na zamówienie.
  2. Lista produktów handlowych musi być utworzona w programie Excel w ściśle określonym formacie (wzór formatu w załączeniu). Po jej utworzeniu należy zapisać ją w formacie CSV (rozdzielony przecinkami). Listę produktów handlowych zapisaną w tym formacie można zaimportować do SZOI.
  3. Id produktu handlowego (id-prod-handl) oraz nazwa handlowa (nazwa-handlowa) muszą być różne od dotychczas znajdującej się w SZOI.
  4. Świadczeniodawca, który wykazał w zestawie produktów handlowych wyroby na zamówienie, zobowiązany jest, zgodnie z obowiązującymi przepisami wykazać również pozycję na naprawy (kod z literą „N” na końcu) w każdym kodzie.


MOW NFZ przypomina tym Świadczeniodawcom, którzy do tej pory nie przesłali jeszcze wniosku o konto bankowe w wersji elektronicznej i papierowej do przyszłej umowy o bezwzględnej konieczności wykonania takiego wniosku.

Brak wniosku o konto bankowe uniemożliwi przesłanie umowy na rok 2014 oraz możliwość rozliczeń umowy zarówno w miesiącu styczniu jak i w kolejnych miesiącach.

Ostateczny termin wykonania oraz przesłania
wniosku o aneks do umowy w zakresie asortymentu ZPO
(wyłącznie w wersji elektronicznej)
upływa w dniu 17 stycznia 2014 roku

 

Załączniki:

Wzór do utworzenia listy produktów

Kody - Centralne Zasoby Słownikowe CZS

Wszystkie aktualności