logo obrazek logo ikonka Narodowy Fundusz Zdrowia - Mazowiecki Oddział Wojewódzki

  • A
  • A+
  • A++

Dla pacjenta

Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.

Drukuj

Aktualności

Zabiegi zaćmy i jaskry - krótkie terminy i informacja dla pacjenta

25-03-2019

W związku z wyemitowanym 24 marca br. materiałem „Faktów TVN”, dotyczącym terminu wykonania zabiegów związanych z leczeniem zaćmy i jaskry, oświadczamy, wyjaśniamy i informujemy, co następuje:

  • Za niedopuszczalne uważamy zapisywanie pacjenta na odległy termin leczenia bez uprzedniego poinformowania go o możliwości wykonania zbiegów w innych placówkach w terminie znacznie krótszym.
  • Informacje o terminach leczenia są udostępnione przez Narodowy Fundusz Zdrowia pacjentom oraz placówkom ochrony zdrowia w Informatorze o Terminach Leczenia.
  • Pacjenci, którzy nie mogą skorzystać z wyszukiwarki internetowej, mogą uzyskać informację o terminach leczenia dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta - 800 190 590. Informację o terminach leczenia można także uzyskać osobiście w siedzibach i delegaturach oddziałów wojewódzkich NFZ, o czym również pacjent powinien zostać poinformowany przez placówkę medyczną.
  • Centrum Medyczne Mavit do umowy z NFZ zgłosiło 28 lekarzy specjalistów w dziedzinie okulistyki. Lekarze w Centrum Medycznym Mavit są zgłoszeni średnio na 9,5 godziny w tygodniu.
  • Zgodnie z informacjami przekazywanymi do OW NFZ przez placówki opieki zdrowotnej, na terenie Warszawy są oddziały okulistyczne w których operacja – taka, na jaką oczekuje wypowiadająca się w materiale Pacjentka – możliwa jest już w najbliższych tygodniach.
  • Analiza terminu oczekiwania pokazuje, że tak długi okres oczekiwania na świadczenie, jak ten opisany w materiale „Faktów TVN”, dotyczy tylko jednego szpitala w całym województwie – Centrum Medycznego Mavit. W związku z powyższym mazowiecki NFZ już dwa miesiące temu zwrócił się do zarządu szpitala opisanego w dziennikarskim materiale z prośbą o przesłanie listy oczekujących pacjentów, aby wskazać im miejsca, w których zabiegi mogą być wykonane szybciej. Nasza prośba spotkała się z odmową. Swoje stanowisko szpital argumentował przestrzeganiem praw osób oczekujących na świadczenia.


rzecznik prasowy
Andrzej Troszyński

Wszystkie aktualności