Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Stronie stworzonej z myślą o tym, by ułatwić pacjentowi poruszanie się po systemie ochrony zdrowia. Jednocześnie zachęcamy do jej współtworzenia poprzez sygnalizowanie problematyki wartej poruszenia na stronie.
„Załatw sprawę krok po kroku” to dział, w którym pacjent znajdzie skrócony opis czynności, jakie trzeba wykonać chcąc m.in. wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, ubezpieczyć się dobrowolnie, założyć osobiste konto w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta czy złożyć skargę. Lista poruszanych tu zagadnień będzie aktualizowana w miarę sygnalizowania przez pacjentów ich potrzeb. Prosimy o przesyłanie sugestii poprzez formularz „Mam pytanie”.
Korzystając z menu po lewej stronie ekranu pacjent dowie się m.in. gdzie przyjmuje potrzebny mu specjalista („Gdzie się leczyć”), gdzie uzyska pomoc w razie nagłego wypadku bądź zachorowania w nocy lub dzień wolny od pracy („Na ratunek”), przeczyta o ogólnych zasadach funkcjonowania powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego i o tym, jakie sprawy w NFZ można załatwić przez Internet bez wychodzenia z domu.
Nowa strona to także nowe możliwości kontaktu bezpośredniego z NFZ.