Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
W związku ze stanem epidemii, od 27 marca 2020 r. zwiększamy ograniczenia w bezpośrednich kontaktach w salach obsługi klientów NFZ. Oto szczegółowe informacje na temat możliwości kontaktu w tym czasie.
Wszystkie sale i punkty obsługi NFZ opublikowały:
Dodatkowo wystawione są skrzynki na korespondencję, która jest obsługiwana na bieżąco.
Poniżej formy kontaktu w przypadku konkretnych usług.
Osoba, która wystawia zlecenie na wyroby medyczne, może je od razu potwierdzić elektronicznie. Pacjent otrzymuje wówczas numer zlecenia (telefonicznie, email lub SMS) i nie musi już go potwierdzać w NFZ. Może udać się z tym numerem bezpośrednio do apteki czy sklepu medycznego lub zamówić wyrób przez internet.
Jeśli potwierdzenie będzie w formie papierowej, trzeba je dodatkowo potwierdzić w NFZ. Obecnie robimy to drogą elektroniczną (skan przekazany e-mailem) lub poprzez wymianę korespondencji za pomocą skrzynki.
Wyroby medyczne - szczegółowe informacje
Zawieszamy rozpatrywanie korespondencji w sprawie leczenia uzdrowiskowego. Dokumenty w tej sprawie można dostarczyć po odwołaniu stanu epidemii i nie będzie miało to wpływu na kolejność rozpatrywania.
Sprawy związane z EKUZ załatwiamy przez e-mail, ePUAP, ewentualnie wymianę korespondencji za pomocą skrzynki.
Województwo Kujawsko-Pomorskie
Województwo Warmińsko-Mazurskie
Województwo Zachodniopomorskie
Skorzystaj z Telefonicznej Informacji Pacjenta. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia jest czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu.