Potwierdzenie profilu zaufanego w placówkach Narodowego Funduszu Zdrowia i pomoc w logowaniu do IKP	
	
		11-01-2021	
	
	Od 11 stycznia 2021 r. wznawiamy potwierdzanie profili zaufanych w naszych placówkach. Pomożemy też zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Ułatwi to naszym klientom zapisanie się na szczepienie przeciwko COVID-19.
	Zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 w IKP
	Na powszechne szczepienie przeciwko COVID-19 możesz zapisać się między innymi przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Jedną z możliwości logowania się na IKP jest logowanie przez profil zaufany. Jeśli go nie masz, zarejestruj wniosek o profil przez internet i przyjdź do naszej placówki od poniedziałku 11 stycznia, aby go potwierdzić.
	Jak założyć profil zaufany
	- 
		Wejdź na stronę Profilu Zaufanego (PZ.gov.pl)
 
	- 
		Wypełnij dokładnie wszystkie pola, a następnie kliknij przycisk [Zarejestruj]. Twój wniosek o założenie profilu zaufanego zostanie wysłany automatycznie.
 
	- 
		Udaj się do naszej placówki, aby potwierdzić swój profil. Masz na to 14 dni od zarejestrowania wniosku.
		  
	Lista aktualnie otwartych placówe
	
	Jak przebiega potwierdzanie profilu zaufanego w naszej placówce
	- 
		Nasz pracownik poprosi Cię o okazanie ważnego dokumentu tożsamości. Bez dokumentu tożsamości nie będziemy mogli potwierdzić Twojego wniosku.
 
	Dokument tożsamości to:
	- 
		dla obywateli polskich: dowód osobisty, paszport oraz książeczka żeglarska, żołnierska karta tożsamości.
 
	- 
		dla cudzoziemców: paszport, karta pobytu, dokument potwierdzający prawo stałego pobytu.
 
	- 
		Pracownik wydrukuje złożony przez Ciebie wniosek i poprosi Cię o jego podpisanie.
 
	- 
		Twój profil zaufany zostanie w ten sposób potwierdzony. Będzie ważny przez 3 lata.
 
	- 
		Po potwierdzeniu profilu zaufanego możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, nasz pracownik udzieli Ci potrzebnych informacji.
 
	- 
		Jeśli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni od zarejestrowania, Twój wniosek straci ważność. Zaloguj się ponownie na stronie pz.gov.pl i złóż kolejny wniosek.
 
	Placówki, w których można potwierdzić profil zaufany
	Listę placówek, w których potwierdzisz profil zaufany, znajdziesz TUTAJ.
	Pomoc w logowaniu do IKP
	Od poniedziałku 11 stycznia pracownicy naszych placówkach pomagają także zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta.
	Zasady bezpieczeństwa w placówce
	W naszych placówkach przestrzegamy przepisów sanitarnych. Klienci muszą zasłonić usta i nos oraz zdezynfekować ręce. Środki do dezynfekcji znajdują się we wszystkich placówkach.
	 
	Źródło: Centrala NFZ