Potwierdzenie profilu zaufanego w placówkach Narodowego Funduszu Zdrowia i pomoc w logowaniu do IKP
11-01-2021
Od 11 stycznia 2021 r. wznawiamy potwierdzanie profili zaufanych w naszych placówkach. Pomożemy też zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Ułatwi to naszym klientom zapisanie się na szczepienie przeciwko COVID-19.
Zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 w IKP
Na powszechne szczepienie przeciwko COVID-19 możesz zapisać się między innymi przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Jedną z możliwości logowania się na IKP jest logowanie przez profil zaufany. Jeśli go nie masz, zarejestruj wniosek o profil przez internet i przyjdź do naszej placówki od poniedziałku 11 stycznia, aby go potwierdzić.
Jak założyć profil zaufany
-
Wejdź na stronę Profilu Zaufanego (PZ.gov.pl)
-
Wypełnij dokładnie wszystkie pola, a następnie kliknij przycisk [Zarejestruj]. Twój wniosek o założenie profilu zaufanego zostanie wysłany automatycznie.
-
Udaj się do naszej placówki, aby potwierdzić swój profil. Masz na to 14 dni od zarejestrowania wniosku.
Lista aktualnie otwartych placówe
Jak przebiega potwierdzanie profilu zaufanego w naszej placówce
-
Nasz pracownik poprosi Cię o okazanie ważnego dokumentu tożsamości. Bez dokumentu tożsamości nie będziemy mogli potwierdzić Twojego wniosku.
Dokument tożsamości to:
-
dla obywateli polskich: dowód osobisty, paszport oraz książeczka żeglarska, żołnierska karta tożsamości.
-
dla cudzoziemców: paszport, karta pobytu, dokument potwierdzający prawo stałego pobytu.
-
Pracownik wydrukuje złożony przez Ciebie wniosek i poprosi Cię o jego podpisanie.
-
Twój profil zaufany zostanie w ten sposób potwierdzony. Będzie ważny przez 3 lata.
-
Po potwierdzeniu profilu zaufanego możesz zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, nasz pracownik udzieli Ci potrzebnych informacji.
-
Jeśli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni od zarejestrowania, Twój wniosek straci ważność. Zaloguj się ponownie na stronie pz.gov.pl i złóż kolejny wniosek.
Placówki, w których można potwierdzić profil zaufany
Listę placówek, w których potwierdzisz profil zaufany, znajdziesz TUTAJ.
Pomoc w logowaniu do IKP
Od poniedziałku 11 stycznia pracownicy naszych placówkach pomagają także zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta.
Zasady bezpieczeństwa w placówce
W naszych placówkach przestrzegamy przepisów sanitarnych. Klienci muszą zasłonić usta i nos oraz zdezynfekować ręce. Środki do dezynfekcji znajdują się we wszystkich placówkach.
Źródło: Centrala NFZ