logo obrazek logo ikonka Narodowy Fundusz Zdrowia - Mazowiecki Oddział Wojewódzki

  • A
  • A+
  • A++

Dla pacjenta

Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.

Drukuj

Aktualności

800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta

07-11-2018

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Pod jednym numerem telefonu, już od 13 listopada będzie można uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych Pacjentów jak i ochrony ich praw. Dziś podpisano oficjalne porozumienie w tej sprawie.

Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy będą nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów. Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Tymczasem liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczby te ulegną zwiększeniu, przez co zdecydowanie więcej Pacjentów będzie mogło uzyskać istotne dla nich informacje.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian - nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

Czytaj komunikat na stronie Centrali NFZ

źródło - Centrala NFZ

 

Wszystkie aktualności