Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Od 25 maja zaczną działać sale obsługi klientów w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Będzie można m.in. potwierdzić Profil Zaufany, załatwić sprawę dotyczącą wyrobów medycznych lub uzyskać podstawowe informacje w sprawach związanych z działalnością NFZ. Mimo otwarcia sal, nadal namawiamy do zdalnego kontakt ze swoim oddziałem, np. przez internet.
Sale obsługi klientów w każdym z 16. oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia zostaną otwarte w poniedziałek, 25 maja. Powrót do pełnej obsługi pacjentów będzie przywracany etapami.
W pierwszym pacjenci:
potwierdzą zlecenia na wyroby medyczne
założą Profil Zaufany
dobrowolnie się ubezpieczą
otrzymają podstawowe informacje związane z działalnością NFZ.
Limit osób, które będą mogły przebywać jednocześnie na sali będzie uzależniony od liczby czynnych stanowisk. Jeśli sala ma 3 stanowiska do obsługi, wówczas maksymalnie tyle samo osób będzie mogło załatwić swoją sprawę w okienku.
Zarówno klientów i pracowników NFZ obowiązują nakazy sanitarne. Na salę zostaną wpuszczone wyłącznie osoby, które mają zakryte usta i nos oraz zdezynfekują ręce. Stanowiska do obsługi klientów będą oddalone od siebie o minimum 2 metry. Po każdym pacjencie stanowisko, w tym przesłona chroniąca pracowników, blat biurka i długopisy będą starannie dezynfekowane.
Nad płynnością obsługi i zachowaniem obostrzeń sanitarnych będzie czuwał wyznaczony pracownik Funduszu, zawsze obecny na sali.
Sala obsługi klienta Mazowieckiego OW NFZ:
00-613 Warszawa, ul. Chałubińskiego 8
Punkty obsługi klienta w delegaturach Mazowieckiego OW NFZ:
06-400 Ciechanów, ul. 17 Stycznia 7
07-400 Ostrołęka, ul. Kościuszki 45
09-402 Płock, ul. Padlewskiego 18c
26-617 Radom, ul. Piastowska 4
08-110 Siedlce, ul. Piłsudskiego 4
Sala i punkty czynne będą w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00. W czwartki także pracujemy do godziny 16:00.
Ze względów bezpieczeństwa, przed każdą salą znajdują się specjalne skrzynki, w których pacjenci będą mogli zostawić pisma, skargi i wnioski, bez konieczności wchodzenia do siedziby oddziału lub sali.
WAŻNE!
Mimo wznowienia obsługi klientów na miejscu w oddziałach, nadal rekomendujemy kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Każdy oddział przygotował praktyczną listę numerów telefonów i adresów e-mail, za pośrednictwem których można załatwić sprawę. Ponadto do dyspozycji są elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).
Dane teleadresowe mazowieckiego NFZ
Przywrócenie pełnej działalności sal obsługi klientów będzie uzależnione od aktualnej sytuacji epidemicznej w Polsce. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.