Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Wystawianie i realizowanie e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1)
30-10-2019
Procedura awaryjna (instrukcja), jak wystawiać i realizować e-recepty w sytuacji braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1). Pracownicy medyczni/aptekarze dowiedzą się z niej m.in.:
czy w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1), po 8 stycznia 2020 roku będzie można wystawić receptę w postaci papierowej;
w jakiej postaci pacjent musi przedstawić informację o wystawionej e-recepcie i jakie oświadczenie musi złożyć, aby farmaceuta zrealizował e-receptę;
w jakim terminie po usunięciu awarii farmaceuta musi wystawić i wysłać Dokument Realizacji Recepty (DRR).
1-stronicowa informacja dla pacjenta, która umożliwi aptekom wywiązanie się z nowego obowiązku wynikającego z OWU (apteka jest zobowiązana do umieszczenia w aptece, w widocznym i łatwo dostępnym miejscu info dot. zasad realizacji e-recept zgodnej ze wzorem udostępnionym przez NFZ).