Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Przypomnienie zasad dotyczących prowadzenia zapisów na listy oczekujących
09-06-2015
Świadczeniobiorca, który zgłasza się do świadczeniodawcy w celu otrzymania świadczenia i nie może ono zostać udzielone w dniu zgłoszenia, powinien zostać umieszczony na liście oczekujących.
Świadczeniodawca powinien wyznaczyć planowany termin udzielenia świadczenia wynikający z kolejności zgłoszeń oraz kryteriów medycznych. Świadczeniodawca powinien zaproponować świadczeniobiorcy pierwszy wolny termin udzielenia świadczenia zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
W przypadku gdy świadczeniobiorca nie może stawić się w wyznaczonym terminie powinien niezwłocznie poinformować o tym świadczeniodawcę. Świadczeniobiorca może to uczynić w dniu wpisu na listę. Świadczeniobiorca ma obowiązek powiadomić świadczeniodawcę również w przypadku gdy zaakceptuje wyznaczony pierwotnie termin, ale w trakcie oczekiwania wystąpią okoliczności uniemożliwiające mu stawienie się w określonym terminie.
Świadczeniodawca w wyniku otrzymania powyższej informacji powinien wyznaczyć świadczeniobiorcy nowy planowany termin udzielenia świadczenia, a także odnotować na liście przyczynę tej zmiany.
Pamiętać należy, że zasady te nie dotyczą osób szczególnie uprawnionych.