Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.
Ogłoszenie o przyjmowaniu wniosków o udzielenie dofinansowania informatyzacji świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych przez lekarza POZ
Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w związku z aktualizacją treści Zarządzenia Nr 27/2020/DEF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 28 lutego 2020 roku w sprawie warunków udzielania i rozliczania dofinansowania informatyzacji świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych przez lekarza poz. (Zarządzenie Nr 35/DEF/2020 z dnia 12 marca 2020 r.), informuje o możliwości składania wniosków o dofinansowanie zakupu oraz rozszerzeniu zakresu dofinansowania i zmianie załączników.
Dofinansowaniem mogą być objęte wydatki poniesione przez świadczeniodawców na zakup w 2020 roku urządzeń informatycznych lub oprogramowania wykorzystywanych do:
a) przechowywania lub obsługi dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej,
lub
b) udzielania porad lekarskich w warunkach ambulatoryjnych na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, pod warunkiem, że zostały sfinansowane ze środków własnych świadczeniodawcy, przed złożeniem wniosku o udzielenie dofinansowania i nie były objęte dofinansowaniem z innych źródeł.
W celu sprawnego procedowania wniosków proszę o przyjęcie do wiadomości następujących informacji porządkowych:
1. W celu uzyskania dofinansowania zakupu oprogramowania, uprawniony Świadczeniodawca, składa w terminie do dnia 31 grudnia 2020 r., do Dyrektora Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia:
Wraz z ww. dokumentami uprawniony Świadczeniodawca składa podpisany następujący dokument: Zgodę na doręczanie oświadczeń i zawiadomień za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
Do pobrania:
Zarządzenia Nr 27/2020/DEF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 28 lutego 2020 roku
Zarządzenia Nr 35/2020/DEF Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 12 marca 2020 roku
2. W celu efektywnego procedowania wniosków wszelkie informacje o wynikach rozpatrzenia wniosku a także o ewentualnych koniecznościach złożenia korekt bądź uzupełnień będą przekazywane za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej wskazanej w Zgodzie.
Wnioski należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: DOFINANSOWANIA INFORMATYZACJI ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ UDZIELANYCH PRZEZ LEKARZA PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 w Kancelarii Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Warszawie przy ulicy Chałubińskiego 8 w terminie do dnia 31 grudnia 2020 roku do godziny 12.00.
Jeżeli wniosek jest wysyłany za pomocą przesyłki kurierskiej/listowej, Oddział zastrzega, że wyłączne ryzyko nieterminowego dostarczenia wniosku ponosi Wnioskodawca (liczy się data wpływu do Oddziału).
Rozpatrywanie i zatwierdzanie wniosków do realizacji dokonywane będzie według kolejności ich wpływu do Oddziału do wysokości środków przeznaczonych na ten cel.