Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Od 1 października zlecenia na wyroby medyczne tylko w formie elektronicznej
03-10-2023
Możliwość elektronicznego potwierdzania zlecenia na wydanie wyrobu medycznego (np. wózka inwalidzkiego, balkonika, czy materaca przeciwodleżynowego) lub jego naprawę, obowiązuje od 1 lipca 2023 r.
Do końca września trwał jednak okres przejściowy, gdzie zlecenia można było wystawiać elektronicznie lub papierowo.
Od 1 października obowiązuje już tylko e-zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne.
Przejście wyłącznie na elektroniczną formę potwierdzania zlecenia na wydanie wyrobu medycznego lub jego naprawę, oznacza, że zlecenie musi zostać podpisane cyfrowo:
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
podpisem zaufanym, lub
z wykorzystaniem certyfikatu ZUS e-ZLA.
Zlecenia na wyroby medyczne są wystawiane w Systemie Elektronicznej Weryfikacji i Potwierdzania Zlecenia (eZWM/ap-zz).