Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Komunikat w sprawie zasad dotyczących prowadzenia list oczekujących
03-12-2015
Przypomnienie zasad dotyczących prowadzenia zapisów
na listy oczekujących
Świadczeniobiorca, który zgłasza się do świadczeniodawcy w celu otrzymania świadczenia i nie może ono zostać udzielone w dniu zgłoszenia, powinien zostać umieszczony na liście oczekujących.
Świadczeniodawca powinien wyznaczyć planowany termin udzielenia świadczenia wynikający z kolejności zgłoszeń oraz kryteriów medycznych. Świadczeniodawca powinien zaproponować świadczeniobiorcy pierwszy wolny termin udzielenia świadczenia zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
W przypadku gdy świadczeniobiorca nie może stawić się w wyznaczonym terminie powinien niezwłocznie poinformować o tym świadczeniodawcę. Świadczeniobiorca może to uczynić w dniu wpisu na listę. Świadczeniobiorca ma obowiązek powiadomić świadczeniodawcę również w przypadku gdy zaakceptuje wyznaczony pierwotnie termin, ale w trakcie oczekiwania wystąpią okoliczności uniemożliwiające mu stawienie się w określonym terminie.
Świadczeniodawca w wyniku otrzymania powyższej informacji powinien wyznaczyć świadczeniobiorcy nowy planowany termin udzielenia świadczenia, a także odnotować na liście przyczynę tej zmiany.
Świadczeniodawca ma obowiązek wpisania świadczeniobiorcy na listę oczekujących nawet, jeżeli przewidywany termin realizacji świadczenia będzie przypadał na okres po zakończeniu realizacji kontraktu zawartego z oddziałem wojewódzkim NFZ.
Świadczeniodawca powinien o zmianach planowanego terminu udzielenia świadczenia informować świadczeniobiorców nie rzadziej niż raz na 3 miesiące. W przypadku gdy do planowanego terminu udzielenia świadczenia pozostało mniej niż 30 dni, świadczeniodawca powinien informować świadczeniobiorcę
o każdej zmianie terminu.
Pamiętać należy, że zasady te nie dotyczą osób szczególnie uprawnionych.