Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.
W związku ze wzmożonymi w ostatnim czasie zgłoszeniami dotyczącymi problemów z systemem eWUŚ informujemy, że analiza rejestrów zapytań do systemu eWUŚ wykazała, że niektóre programy podmiotów upoważnionych do korzystania z eWUŚ, wykorzystujące usługi internetowe, zostały niewłaściwie skonfigurowane. Ich funkcjonowanie może powodować niepotrzebne obciążenie systemu i utrudnia innym użytkownikom dostęp do systemu.
Przypominamy zatem twórcom oprogramowania, że nie ma potrzeby uwierzytelniania się w systemie przy każdorazowym zapytaniu o konkretny numer PESEL. Usługa uwierzytelniania oferuje prawo dostępu (token), którego czas trwania ustalono na obecnym etapie na 30 minut. Oznacza to, że jeszcze po 29 minutach od poprzedniego żądania można otrzymać odpowiedź bez konieczności ponownego logowania się (uwierzytelnienia). Dotyczy to w szczególności grupowych zapytań o wszystkich pacjentów zarejestrowanych na dany dzień lub w danym dniu hospitalizowanych. Należy to zadanie wykonywać w trakcie pojedynczego zalogowania.
Dodatkowo zwracamy uwagę na to, żeby nie podejmować prób logowania dla zablokowanego konta przed upływem czasu blokady, który został wskazany w odpowiedzi z usługi. Automatyczne logowanie w tym przypadku powoduje przedłużającą się w nieskończoność blokadę konta i niepotrzebne obciążenie systemu, które w krytycznych momentach może powodować przerwy w działaniu systemu.
Inny błąd dotyczy wielokrotnego w ciągu dnia pytania o ten sam PESEL. Rekordziści dokonują takich sprawdzeń setki razy.
Należy zweryfikować prawidłowości haseł używanych przy procesach automatycznych korzystających z usług WebService, gdyż powtarzającym się błędem jest automatyczne logowanie hasłem, które zostało zmienione.
Prosimy o kontrolę konfiguracji Państwa systemów.
Komunikat na stronie Centrali NFZ: https://nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-swiadczeniodawcow,7484.html