Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.
Informacja dla świadczeniodawców realizujących w 2021 roku umowy ZPO – dodanie nowych miejsc udzielania świadczeń i podwykonawców
Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że zostały udostępnione materiały informacyjne (w tym plik o rozszerzeniu .zpo – zapytanie aktualizacyjne) stanowiące podstawę sporządzenia dokumentacji aktualizacyjnej na rok 2021 w programie NFZ-KO.
nr postepowania: 07-21-000006/ZPO/12/2/06
Sposób przygotowania dokumentacji aktualizacyjnej
Świadczeniodawca zobowiązany jest do:
1) aktualizacji potencjału (SZOI),
2) wygenerowania profilu świadczeniodawcy (SZOI),
3) pobrania i instalacji aplikacji ofertowej NFZ-KO,
4) zaimportowania do NFZ-KO profilu świadczeniodawcy wygenerowanego w SZOI,
5) pobrania zapytania ofertowego i zaimportowania go do NFZ-KO,
6) przygotowania w NFZ-KO formularza dokumentacji aktualizacyjnej w wersji papierowej i elektronicznej na podstawie zapytania ofertowego oraz profilu świadczeniodawcy,
7) zapisania wersji elektronicznej dokumentacji aktualizacyjnej na nośniku elektronicznym (płycie CD lub DVD) w sposób zapewniający trwałość zapisu informacji, z opisem zawierającym następujące informacje:
a) napis: „dokumentacja aktualizacyjna”,
b) nazwa i adres świadczeniodawcy,
c) numer i przedmiot postępowania,
8) wydrukowania wszystkich części (I, II, III, IV, V, VI) formularza dokumentacji aktualizacyjnej, zgodnej z wersją elektroniczną, a następnie opatrzenia każdej ze stron czytelnym podpisem lub parafą z pieczątką imienną świadczeniodawcy lub osoby uprawnionej do jego reprezentowania,
9) wydruk dokumentacji aktualizacyjnej wraz z płytą CD lub DVD oraz dokumenty formalnoprawne, świadczeniodawca zobowiązany jest umieścić w zaklejonej kopercie. Koperta ta winna być opatrzona wydrukiem „Oznaczenie wniosku”, pochodzącym z programu NFZ-KO zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do zarządzenia.
Do dokumentacji aktualizacyjnej należy dołączyć:
Kserokopie składanych dokumentów formalnoprawnych muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę lub osobę przez niego upoważnioną.
Wnioskodawca obowiązany jest do złożenia w danym oddziale Funduszu wyłącznie jednego wniosku dotyczącego danego zakresu świadczeń, które będą realizowane w miejscach udzielania świadczeń znajdujących się na obszarze właściwości tego oddziału Funduszu.
W przypadku, gdy świadczeniodawca zgłasza kilka miejsc udzielania świadczeń, składa jeden wniosek, uwzględniając w nim każde z miejsc udzielania świadczeń (jedna koperta).
Wnioskodawcy ubiegający się o dodanie do umowy nowych miejsc udzielania świadczeń oraz nowych podwykonawców od 1 stycznia 2021 roku, proszeni są o złożenie wniosków aktualizacyjnych do dnia 3 grudnia 2020 roku.
Wnioski mogą być składane w ciągu całego roku kalendarzowego. Oddział Funduszu rozpatruje wniosek w terminie 30 dni od dnia jego złożenia.
Umowa obowiązuje od pierwszego dnia najbliższego okresu sprawozdawczego (miesiąca kalendarzowego) rozpoczynającego się po dniu podpisania umowy. Podpisaną umowę udostępnia się w centralnym systemie obsługi zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne.
Wnioski należy składać drogą pocztową lub osobiście od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 w siedzibie MOW NFZ w Warszawie, ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa.
Zasady postępowania oraz wymagania wobec świadczeniodawców zostały określone w Zarządzeniu nr 131/2019/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 października 2019 roku w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne z późn. zm.
W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny z pracownikami Działu Zaopatrzenia w Wyroby Medyczne MOW NFZ w Warszawie: 22 279 79 28; 22 279 79 48; 22 279 79 50; 22 279 79 51; 22 279 67 19; 22 279 79 57.
Do pobrania:
Plik o rozszerzeniu .zpo – zapytanie aktualizacyjne
Obowiązujące uregulowania prawne dla świadczeniodawców realizujących umowę
w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne