Dla lekarzy, farmaceutów oraz innych świadczeniodawców.
Aneksowanie umów wieloletnich na rok 2020 w rodzaju świadczeń zaopatrzenie
w wyroby medyczne dotyczące dodania do umowy nowych miejsc udzielania świadczeń oraz nowych podwykonawców
Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że zostały udostępnione materiały informacyjne (w tym plik o rozszerzeniu .zpo – zapytanie aktualizacyjne) stanowiące podstawę sporządzenia dokumentacji aktualizacyjnej na rok 2020 w programie NFZ-KO.
Sposób przygotowania dokumentacji aktualizacyjnej
Świadczeniodawca zobowiązany jest do:
1. Świadczeniodawca zobowiązany jest do sporządzenia wersji elektronicznej i papierowej dokumentacji aktualizacyjnej.
2. Wersję elektroniczną dokumentacji aktualizacyjnej Świadczeniodawca zobowiązany jest zapisać na płycie CD lub DVD z rozszerzeniem .ofe – opis płyty powinien zawierać następujące informacje:
Z programu NFZ-KO należy wydrukować:
I. DANE IDENTYFIKACYJNE WNIOSKUJĄCEGO
II. WYKAZ PODWYKONAWCÓW
III. WYKAZ MIEJSC UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ
IV. WYKAZ PERSONELU
V. WYKAZ ASORTYMENTU
VI. SZCZEGÓŁY WNIOSKU
3. Wersja papierowa dokumentacji aktualizacyjnej stanowi wydruk z aplikacji NFZ-KO zgodny z wersją elektroniczną.
4. Wydrukowania wersja papierowa wniosku aktualizacyjnego winna być opatrzona (każda ze stron) czytelnym podpisem lub parafą z pieczątką imienną wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do jego reprezentowania.
5. Wydruk dokumentacji aktualizacyjnej wraz z płytą CD lub DVD, Świadczeniodawca zobowiązany jest umieścić w zaklejonej kopercie. Koperta ta winna być opatrzona wydrukiem pochodzącym z programu NFZ-KO „Oznaczenie wniosku”, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do zarządzenia.
6. Do dokumentacji aktualizacyjnej należy dołączyć:
UWAGA!!
Kserokopie składanych dokumentów formalnoprawnych muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę lub osobę przez niego upoważnioną.
Staż pracy (a nie doświadczenie) personelu zgłoszonego do realizacji świadczeń koniecznie należy uzupełnić w wersji elektronicznej (SZOI), co zostanie odzwierciedlone również w wersji papierowej wniosku.
Wnioskodawca obowiązany jest do złożenia w danym oddziale Funduszu wyłącznie jednego wniosku dotyczącego danego zakresu świadczeń, które będą realizowane w miejscach udzielania świadczeń znajdujących się na obszarze właściwości tego oddziału Funduszu.
W przypadku, gdy świadczeniodawca zgłasza kilka miejsc udzielania świadczeń, składa jeden wniosek, uwzględniając w nim każde z miejsc udzielania świadczeń (jedna koperta).
Wnioskodawcy ubiegający się o dodanie do umowy nowych miejsc udzielania świadczeń oraz nowych podwykonawców od 1 stycznia 2020 roku proszeni są o złożenie wniosków aktualizacyjnych w nieprzekraczalnym terminie do dnia 26 listopada 2019 roku.
Wnioski mogą być składane w ciągu całego roku kalendarzowego. Oddział Funduszu rozpatruje wniosek w terminie 30 dni od dnia jego złożenia.
Umowa obowiązuje od pierwszego dnia najbliższego okresu sprawozdawczego (miesiąca kalendarzowego) rozpoczynającego się po dniu podpisania umowy. Podpisaną umowę udostępnia się w centralnym systemie obsługi zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne.
Złożone dokumenty aktualizacyjne podlegają ocenie przez Zespół do oceny wniosków, jak w postępowaniu o zawarcie umowy.
Zasady postępowania oraz wymagania wobec świadczeniodawców zostały określone w Zarządzeniu nr 131/2019/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 października 2019 roku w sprawie warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju świadczeń zaopatrzenie w wyroby medyczne.
W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny z pracownikami Działu Zaopatrzenia w Wyroby Medyczne MOW NFZ w Warszawie: 22 279 79 28; 22 279 79 48; 22 279 79 49; 22 279 79 50; 22 279 79 51; 22 279 67 19; 22 279 79 57.
Wymagane załączniki oraz wykaz aktów prawnych dostępne poniżej: