Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
WAŻNE! Pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia.
Skargi dotyczące sposobu leczenia można kierować do:
Zgłoszenia które my rozpatrujemy mogą dotyczyć:
Skarg dotyczących naruszenia praw świadczeniobiorców w zakresie:
Wniosków w sprawach m.in.:
Krok 1. Przygotuj pisemną skargę
Pismo powinno zawierać następujące informacje:
Uwaga! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.*
*§ 8.1. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. 2002 nr 5 poz. 46)
Krok 2. Złóż skargę
Skargi i wnioski mogą być składane w formie pisemnej lub ustnej do protokołu:
poniedziałek |
8-18 |
wtorek |
8-16 |
środa |
8-16 |
czwartek |
8-16 |
piątek |
8-16 |
Informacje na temat procedury składania i rozpatrywania skarg można uzyskać w Dziale Skarg i Wniosków: tel. 22 279 75 78.
Zastępca Dyrektora ds. Służb Mundurowych i Świadczeniobiorców przyjmuje interesantów
w sprawach skarg w poniedziałki w godz. 14.00-17.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania. W celu umówienia się na rozmowę należy kontaktować się z sekretariatem pod numerem 22 279 78 10.
Krok 3. Czekaj na informację
Czekaj na pisemną informację o sposobie rozpatrzenia skargi.
PAMIĘTAJ! Jeśli podejrzewasz naruszenie praw pacjenta, zwróć się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie przy ul. Młynarskiej 46.
Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta pod numerem 800 190 590 lub odwiedź stronę internetową
Przypominamy, że Oddział NFZ w ramach rozpatrywania skarg nie może:
Masz wątpliwości – zapytaj. Pracownicy Działu Skarg i Wniosków służą pomocą, radą i doświadczeniem.