Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.
Zabiegi zaćmy i jaskry - krótkie terminy i informacja dla pacjenta
25-03-2019
W związku z wyemitowanym 24 marca br. materiałem „Faktów TVN”, dotyczącym terminu wykonania zabiegów związanych z leczeniem zaćmy i jaskry, oświadczamy, wyjaśniamy i informujemy, co następuje:
Za niedopuszczalne uważamy zapisywanie pacjenta na odległy termin leczenia bez uprzedniego poinformowania go o możliwości wykonania zbiegów w innych placówkach w terminie znacznie krótszym.
Informacje o terminach leczenia są udostępnione przez Narodowy Fundusz Zdrowia pacjentom oraz placówkom ochrony zdrowia w Informatorze o Terminach Leczenia.
Pacjenci, którzy nie mogą skorzystać z wyszukiwarki internetowej, mogą uzyskać informację o terminach leczenia dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta - 800 190 590. Informację o terminach leczenia można także uzyskać osobiście w siedzibach i delegaturach oddziałów wojewódzkich NFZ, o czym również pacjent powinien zostać poinformowany przez placówkę medyczną.
Centrum Medyczne Mavit do umowy z NFZ zgłosiło 28 lekarzy specjalistów w dziedzinie okulistyki. Lekarze w Centrum Medycznym Mavit są zgłoszeni średnio na 9,5 godziny w tygodniu.
Zgodnie z informacjami przekazywanymi do OW NFZ przez placówki opieki zdrowotnej, na terenie Warszawy są oddziały okulistyczne w których operacja – taka, na jaką oczekuje wypowiadająca się w materiale Pacjentka – możliwa jest już w najbliższych tygodniach.
Analiza terminu oczekiwania pokazuje, że tak długi okres oczekiwania na świadczenie, jak ten opisany w materiale „Faktów TVN”, dotyczy tylko jednego szpitala w całym województwie – Centrum Medycznego Mavit. W związku z powyższym mazowiecki NFZ już dwa miesiące temu zwrócił się do zarządu szpitala opisanego w dziennikarskim materiale z prośbą o przesłanie listy oczekujących pacjentów, aby wskazać im miejsca, w których zabiegi mogą być wykonane szybciej. Nasza prośba spotkała się z odmową. Swoje stanowisko szpital argumentował przestrzeganiem praw osób oczekujących na świadczenia.