Stronie stworzonej z myślą o tym, by pacjentom ułatwić poruszanie się po systemie ochrony zdrowia, a świadczeniodawcom zapewnić intuicyjny dostęp do najczęściej poszukiwanych informacji. Zarówno pacjentów, jak i świadczeniodawców zachęcamy do współtworzenia witryny poprzez sygnalizowanie problematyki wartej poruszenia.
Dla pacjenta
„Załatw sprawę krok po kroku” to dział, w którym pacjent znajdzie skrócony opis czynności, jakie trzeba wykonać chcąc m.in. wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, ubezpieczyć się dobrowolnie, założyć osobiste konto w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta czy złożyć skargę. Lista poruszanych tu zagadnień będzie aktualizowana w miarę sygnalizowania przez pacjentów ich potrzeb.
Korzystając z menu po lewej stronie ekranu pacjent dowie się m.in. gdzie przyjmuje potrzebny mu specjalista („Gdzie się leczyć”), gdzie uzyska pomoc w razie nagłego wypadku bądź zachorowania w nocy lub dzień wolny od pracy („Na ratunek”), przeczyta o ogólnych zasadach funkcjonowania powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego i o tym, jakie sprawy w NFZ można załatwić przez Internet bez wychodzenia z domu.
Nowa strona to także nowe możliwości kontaktu bezpośredniego z NFZ.
Dla świadczeniodawcy
Jak złożyć wniosek o odblokowanie umowy? Jak wystawić Funduszowi e-fakturę? Jak uzyskać dostęp do Systemu Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) lub prawidłowo wystawić zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne? Aby odpowiedzieć sobie na te pytania nie trzeba przekopywać się przez gąszcz przepisów, w przystępnej formie lekarze znajdą je w dziale „Krok po kroku dla lekarza”. Lista poruszanych tu zagadnień będzie aktualizowana w miarę sygnalizowania przez lekarzy i farmaceutów ich potrzeb.
Dział „Ważne informacje” to droga na skróty do informacji najczęściej poszukiwanych przez świadczeniodawców, a dotyczących kontraktowania, systemów informatycznych NFZ, pomocy technicznej i podstaw prawnych systemu ochrony zdrowia.
Strona zaprojektowana jest tak, aby ułatwić lekarzowi dostęp do formularzy, których wypełnienie jest niezbędne w niektórych sytuacjach. Szybko i intuicyjnie można więc znaleźć np. druk skierowania na leczenie uzdrowiskowe bądź zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne. UWAGA! Od 1 lipca honorowane będą jedynie zlecenia wystawione na nowych drukach, dostępnych na naszej stronie.
W menu dostępnym po lewej stronie ekranu świadczeniodawcy znajdą m.in. komunikaty mazowieckiego NFZ („Aktualności”), pogłębione informacje na temat funkcjonowania poszczególnych segmentów systemu ochrony zdrowia oraz podstawy prawne, w tym aktualne zarządzenia Prezesa Funduszu.