logo obrazek logo ikonka Narodowy Fundusz Zdrowia - Mazowiecki Oddział Wojewódzki

  • A
  • A+
  • A++

Dla mediów

Drukuj

Informacje prasowe

Sala Obsługi Klientów przy ul. Chałubińskiego 8 – to samo miejsce w sercu Warszawy, nowa jakość obsługi

13-09-2023

Sala Obsługi Klientów mazowieckiego NFZ przy ul. Chałubińskiego 8 w Warszawie – to samo miejsce w sercu Warszawy, nowa jakość obsługi ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Co się zmieniło

Zarówno do Sali Obsługi Klientów, jak i do kancelarii prowadzą szerokie, rozsuwane automatycznie drzwi. Dla osób z zaburzeniami widzenia dostępny jest system YourWay. Dzięki temu rozwiązaniu mogą się poruszać po mazowieckim NFZ samodzielnie, uzyskując niezbędne informacje z aplikacji. Na podłodze rozmieszczono ścieżki naprowadzające. Dostępny jest tyflograficzny plan sali obsługi.

Stanowisko koordynatora zaopatrzone jest w pętlę indukcyjną audio dla osób niedosłyszących.

Dwa stanowiska doradców klienta, do których prowadzi ścieżka naprowadzająca, przystosowane są do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Jest możliwość regulacji wysokości blatu. Dostępne są pętle indukcyjne.

Wszystkie nowe stanowiska obsługi są od siebie oddzielone przegrodami akustycznymi, aby zapewnić poufność prowadzonych przy okienku rozmów z naszymi klientami. Klienci obsługiwani są na siedząco.

W sali obsługi wydzielono także pomieszczenia specjalne:

  • do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami (np. osób ze spektrum autyzmu),
  • do rozmów indywidualnych,
  • pokój dla opiekuna z dzieckiem wyposażony w umywalkę, fotel, przewijak, stolik, kosz, czajnik,
  • stanowisko ds. profilaktyki i promocji zdrowia z kioskiem profilaktycznym,
  • kącik dla dzieci.

W strefie wejściowej do SOK dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Warszawska SOK w liczbach

Mieścimy się w centrum miasta. Do naszej sali obsługi warszawiacy mają zewsząd blisko. Spod Urzędu Dzielnicy Targówek dojadą komunikacją miejską w 35 minut. Spod Urzędu Dzielnicy Ursynów w 31 minut, spod Urzędu Dzielnicy Bielany w 36 minut, a spod Urzędu Dzielnicy Bemowo zaledwie w 28 minut.

W minionych 12 miesiącach w stołecznej SOK:

  • wydaliśmy ponad 121 tys. Europejskich Kart Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ),
  • podpisaliśmy ponad 3 tys. umów o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
  • potwierdziliśmy niemal 12 tys. zleceń na wyroby medyczne,
  • udzieliliśmy ponad 43 tys. informacji ogólnych
  • udzieliliśmy niemal 22 tys. informacji dotyczących uzdrowisk
  • 2 tys. klientów pomogliśmy w wyjaśnieniu ich statusu ubezpieczeniowego
  • kancelaria zarejestrowała prawie 67 tys. pism.

Zmodernizowaliśmy Salę Obsługi Klientów z myślą o podwyższeniu standardu obsługi i zapewnieniu najwyższego komfortu osobom z niepełnosprawnościami.

 

Wszystkie aktualności