Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
Mazowiecki OW NFZ rozpatruje skargi i wnioski, których przedmiotem może być postępowanie świadczeniodawcy w zakresie realizacji umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej zawartej z oddziałem wojewódzkim NFZ lub niewłaściwe załatwianie spraw przez pracowników Funduszu.
Pismo powinno zawierać następujące informacje:
Wnoszący skargę lub wniosek może zastrzec nieujawnianie swojego nazwiska i adresu. Zastrzeżenie takie jest dla Funduszu wiążące.
W przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dołączenie pisemnego upoważnienia.
WAŻNE! Skargi dotyczące sposobu leczenia należy kierować w pierwszej kolejności do: dyrektora/kierownika podmiotu leczniczego, rzecznika odpowiedzialności zawodowej lekarzy Okręgowej Izby Lekarskiej lub Rzecznika Praw Pacjenta. Pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia.
Informacje na temat procedury składania i rozpatrywania skarg można uzyskać w Dziale Skarg i Wniosków: tel. 22 279 75 78.
Zastępca Dyrektora ds. Służb Mundurowych i Świadczeniobiorców przyjmuje interesantów w sprawach skarg w poniedziałki w godz. 10.00-12.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania. W celu umówienia się na rozmowę należy kontaktować się z sekretariatem pod numerem 22 279 78 10.
Czekaj na pisemną informację o sposobie rozpatrzenia skargi.
PAMIĘTAJ! Jeśli podejrzewasz naruszenie praw pacjenta, zwróć się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie przy ul. Młynarskiej 46.
Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta pod numerem 800 190 590 lub odwiedź stronę internetową
Przypominamy, że Oddział NFZ w ramach rozpatrywania skarg nie może:
Masz wątpliwości – zapytaj. Pracownicy Działu Skarg i Wniosków służą pomocą, radą i doświadczeniem.